الثلاثاء 27 فبراير 2024 | 02:33 م

القصة الكاملة لخطف وتعذيب الموسيقار حلمي بكر من قبل زوجته

شارك الان

ردت سماح القرشي زوج الموسيقار حلمي بكر، على اتهامات نجله بأنها استولت على شقته في المهندسين ونقلته إلى شقة في أرياف الشرقية، وذلك خلال مداخلة هاتفية لبرنامج الحكاية مع الإعلامية لميس الحديدي.


وقالت سماح: حلمي بكر كان يرفض الرد على الاتهامات لكني قررت الظهور والرد.
وتابعت:  الموسيقار الكبير برفقة زوجته وابنته في محافظة الشرقية مش في الأرياف لكن في مدينة كفر صقر وإخوته كانوا هنا الأسبوع إلى فات.


وأضافت: أخواته جم علشان ياخدوه معرفش مين بعتهم ورفض الذهاب معهم وقال لهم لن أغادر بدون «ماما» وهذه أمي أنا وعندما تدهورت حالته الصحية في المهندسين رفض حلمي بكر الذهاب للمستشفى لمدة أسبوعين وأكثر قال مش هروح مستشفى.

وأوضحت: قلنا نخليه يغير جو في هواء نظيف جينا هنا علشان أرعاه وعلشان أهلي يساعدوني فيه لأن الحمل كان عليا تقيل ومعندناش إمكانيات أننا نوديه مستشفى خاص لأن أمواله سرقت من مدير أعماله ومكنش ينفع نسيبه كدا.

أما عن منع الاتصالات قالت: هو بالفعل تحدث في التليفون يوم الجمعة وقلتله كمان شوية كلمني علشان أخلي بباك يكلمك وماتكلمش تاني وقلي لو سمحتي ودي بابا بيته في المهندسين.

وجهت زوجة حلمي بكر رسالة لابنه قائلة: باباك بخير وأمان واحتراما أنك أخو ريهام.

وعن عدم ردها على الاتصالات قالت: مين قال بنرد على الأرقام المعروفة المسجلة على تليفونه لكن بقية الأرقام غير المعروفة مش بعرف أرد عليها فيه صحفين كتير بيتصلوا وأنا عندي بنتي في مدرسة وعندي حالته مشغولة معاه وأهلي بيساعدوني ومافيش إمكانيات ندخله مستشفى واو، ومانيفعش يدخل أي مستشفى.